Scroll to top

Sala Km 0


GLS

Maig de 2023

Sala Km 0

Briefing

Creació d’una sala que donés la benvinguda i que fos el primer punt de contacte de totes les visites que acudien al nou hub de la companyia. Es buscava un espai vistós i que no fos una sala convencional.

En poc temps calia generar un discurs que unís l’espai amb la part audiovisual i que permetés convertir una visita breu en una experiència diferent del que s’esperava. Alguna cosa que arrenqués un somriure i que despertés l’interès per continuar fent la visita a les instal·lacions.

Després de l’obertura del seu nou hub logístic a Madrid, únic en el sector per les seves dimensions i capacitat de gestió, GLS ens va demanar que creéssim la que seria la Welcome room que rebés totes les visites que s’acostessin a veure les instal·lacions. El repte era sorprendre i crear un espai del qual es parlés en un entorn completament funcional com és una plataforma logística.

Des del primer moment vam tenir clar que volíem treballar en una línia envoltant i sensorial i que durant els cinc minuts que durava la visita a la sala, els convidats tinguessin una sensació de desconnexió amb la resta dels espais que havien recorregut per l’edifici fins arribar a la Welcome room. Per això vam vertebrar la intervenció en quatre punts que no volíem perdre de vista:

La porta d’accés, i per tant tota la visita, s’activa llegint un QR com si fos la confirmació del lliurament d’un paquet.

 

Tot i que el punt de partida era una sala estàndard de petites dimensions, vam intentar treure’n el màxim profit per convertir-la en un espai atractiu i envoltant.

 

Tot l’espai és ple de picades d’ullet a les furgonetes i les caixes que dia a dia són els elements més representatius de la companyia.

A la sala hi havia una finestra que donava a la planta logística, però no volíem que els visitants la veiessin des del primer moment. Vam decidir amagar-la i descobrir-la al final de l’experiència a la Welcome room perquè servís de tret de sortida per començar la fase següent de la visita.

Tot el projecte es va fer íntegrament amb personal propi i es va desenvolupar creativament i tècnicament en paral·lel a causa del curt termini de temps disponible per a l’execució i la posada en marxa.

Únicament es va externalitzar la part d’enginyeria de sistemes per tal de poder disposar de perfils molt més especialitzats.

Interiorisme Exposició Comunicació Audiovisual Case Study

Sala Km 0

Acció

Conceptualització, disseny gràfic, disseny d’espai, guionització, producció audiovisual, automatització d’equips i sistemes, i construcció.

  • Client

    GLS

  • Lloc

    Madrid

Compartir projecte