Scroll to top

Cinergía 2015-2018


Gas Natural Fenosa

2015 - 2018

Accions al carrer

Briefing

Gas Natural Fenosa és una de les grans companyies energètiques del país amb un important compromís en la transmissió de valors d'eficiència energètica.
Gràcies a les seves múltiples activitats de comunicació i patrocini, Gas Natural Fenosa s'ha convertit, a més, en un dels principals patrocinadors de cinema a Espanya a través, entre unes altres, de la sponsorizació dels principals Festivals cinematogràfics del país.
De la unió d'aquests dos compromisos sorgeix el projecte de Cinergía o el que és el mateix, la creació de curtmetratges dirigits i protagonitzats per principals figures del cinema espanyol en les quals es pretén entretenir i al seu torn explicar com canviar els nostres hàbits per estalviar energia.
Aquests curtmetratges es presenten a mitjans de comunicació i públic en els quatre principals Festivals: Sant Sebastià, Sitges, Madrid i Màlaga i els seus missatges d'eficiència energètica havien de reforçar-se amb activitats in situ en cada Festival.

Concepte

Al cinema, com a casa

Concepte

Al cinema,
com a casa

Prenent com a referència els consells sobre eficiència energètica en la llar que volia transmetre Gas Natural Fenosa, es va proposar comunicar-los en cada Festival de Cinema a través d'activitats participatives per aconseguir no només un major índex de record sinó també una major notorietat.

Segons la temàtica dels curts, cada any es va preparar un projecte diferent. A l'interior d'una carpa adequada com si fos una casa, es presenten diferents activitats integrades en el mobiliari i les estades de la casa. Aquestes activitats facilitaven sempre un consell sobre eficiència energètica.

En cada cicle, una solució formal diferent
Primer any,
l'habitatge actual

En el primer cicle, es presentava un habitatge actual en la qual, en cada estada, es proposaven una sèrie de jocs i consells per a tots els públics per descobrir els consells sobre eficiència energètica.
Cada habitació de la casa proposava una activitat experimental i algun joc visual per fer el “aprenentatge” més lúdic. S'aprofitaven també elements quotidians de la llar per transmetre el màxim nombre de consells.

"En cada cicle,
una solució formal diferent"

En una gran pantalla de televisió es realitzaven, a més, passades del curt que s'exhibia en cada Festival per acostar-ho al gran públic.

Segon any, un viatge al passat
Segon any,
un viatge al passat

Per a la casa del segon any vam fer un viatge en el temps al passat, igual que feien els curts presentats aquest any i entrem en una casa dels anys 60. A l'arribada, es plantejava un repte als visitants i se'ls lliurava un “moneder” amb una sèrie de monedes amb les quals jugarien en cadascuna de les proves.

L'objectiu final era veure d'una forma directa quant diners conservem en fer un ús eficient de l'energia. Uns diners que podem destinar a altres usos particulars i canviar així el nostre futur.
Cada electrodomèstic de la casa, era un senzill joc en el qual es valorava el resultat. El que encertava, conservava els seus diners. El que fallava, havia de pagar per la falta d'eficiència. Les activitats combinaven propostes gràfiques amb tocs més tecnològics com a recursos auditius, tablets...

El link a xarxes socials, s'aconseguia en compartir una fotografia al costat d'un plafó final en el qual es posava de manifest el resultat obtingut.

Tercer any, viatgem al futur
Tercer any,
viatgem al futur

Aquestes van ser les claus per al projecte del tercer any, d'acord al que succeïa en els curts de Cinergía que es presentarien.
L'acció es desenvolupava en una casa del futur, amb electrodomèstics que controlen l'eficiència energètica en la llar.

"La llar eficient del futur"

L'estètica de la casa estava inspirada en un dels fragments essencials d'un curt i que permetia crear un entorn de llar del futur: estètica molt minimalista i amb un clar predomini del color blanc i les formes corbes.
Vam crear una llar d'espais oberts, amb una simulació d'electrodomèstics integrats i intel·ligents, molt pendents d'aconseguir la màxima eficiència energètica en el seu ús.

El link a xarxes socials es va aconseguir amb una activitat que transportava als visitants al seu propi futur. Quin aspecte tindrien d'aquí a uns anys? A través d'una app, la seva fotografia viatjava en el temps i tornava amb l'aspecte que tindrien d'aquí a uns anys.

Cuidant tots els detalls
Cuidant tots els detalls

Cadascun dels projectes es completaven amb tots els detalls que tancaven el cercle: gestió de les persones d'atenció al públic vestides d'acord a l'època de la casa així com d'un animador que s'encarregava de dinamitzar l'acció i aconseguir la màxima participació de públic; la gestió amb les organitzacions dels diferents Festivals no solament per determinar les localitzacions més idònies sinó també per coordinar els permisos, muntatges i serveis necessaris.

san_sebastian_logo
malaga_logo
sitges_logo
San Sebastian
San Sebastian
Málaga
Málaga
Sitges
Sitges

Intervenció global

Intervenció global

Cadascun dels projectes van ser creats, dissenyats, construïts i gestionats des de EFS. Cada projecte es muntava i desmuntava quatre vegades, una per Festival, i en aquest interval tots els elements s'emmagatzemaven en la nostra nau de La Llagosta, on es revisaven, re-condicionaven i guardaven en condicions perquè estiguessin llests per al proper muntatge.

Exposició Case Study

Cinergía 2015-2018

Acció

Interiorisme, Disseny, Producció escenogràfica

  • Data

    Febrer 9, 2018

  • Client

    Gas Natural Fenosa

Compartir projecte
Open Website